Každá z kolekcí ukazuje jinou polohu Magdaleniny práce a obě dokládají konzistentní a osobitý rukopis – ať už tvorba vychází z vlastních témat, nebo z dialogu s inspirací jiného designéra. Drape vznikala na míru ready-to-wear kolekci dámské módy Tomáše Němce. Tender Tendrils pak jde v linii Magdaleniny samostatné tvorby a volně navazuje na diplomovou práci, kterou obhájila v ateliéru K.O.V. na UMPRUM.
U obou kolekcí vyniká lehkost a měkkost, kterou Magdalena dokáže tvrdému kovu dodat. A také to, jak hladce umí komunikovat myšlenky prostřednictvím hmoty, aniž by se potřebovala opřít o konkrétní tvary. Zůstává abstraktní a přitom srozumitelná a citlivá. Její stříbro ožívá jako drapovaná látka, vlající šátek na krku dámy v kabrioletu, nebo jako propletené kořínky a tenounké, spirálové úponky rostlin.
Stejně jako řada dalších dnešních tvůrkyň a tvůrců, které zajímají měkké tvary, pracuje Magdalena se starou technikou odlévání stříbra do ztraceného vosku. Organické, tekuté a nepravidelné tvary se do šperku vrací už od roku 2020. Patří k dlouhodobým trendům, a mají být stále aktuální i v roce 2025. Zčásti jde možná o nostalgii po organickém minimalismu nultých let, který už tehdy zahrnoval ekologické myšlenky.
Také v kolekci Tender Tendrils rezonuje motiv soužití člověka s přírodou. Nezůstává ale jen u ekologie v užším slova smyslu. V úvaze o setkání povrchu živočišného těla s rostlinou otevírá výrazné současné téma péče o sebe a o vztahy s lidmi okolo nás. Připomíná vrůstání a zapouštění kořínků, ale také pohyb vzhůru díky vzájemné pomoci, a společné nabývání síly. Tenoučké úponky natažené do neznáma mohou při setkání s oporou nabýt nečekanou odolnost.
V samostatných kolekcích řeší Magdalena obecně spíše hlubší myšlenky: životní prostředí, časovost, mezilidské vztahy.... Spolupráce na Drape s Tomášem Němcem ji ale konfrontovala s mnohem lehčím a zdánlivě banálním zadáním: komunikovat ve šperku téma luxusu a dovolenkové zábavy bohatých žen na italské riviéře. Zlato a drahé kameny, které bychom možná očekávali, obecně nepatří k materiálům, které by Magdalena ve šperku vyhledávala. Přinesla vlastní vizi luxusu ve stříbře, které se měkce řasí a splývá po těle jako látka večerní róby, nebo vlaje ve větru jako rozpuštěné vlasy a hedvábný šátek na krku řidičky kabrioletu.
Zatímco pro předchozí designérské spolupráce tvořila Magdalena spíš efektní kusy na show, u Drape už jde o dotažené a zcela nositelné produkty. Jsou ready-to-wear, stejně jako módní kolekce, kterou podpořily. A přestože vznikly pro dámskou kolekci, nemají vyhraněně genderovaný design. Stejně jako ostatní Magdalenina tvorba jsou uni-sex. A co je také zajímavé, uni-age.
Veronika Ruppert