CGD

Databáze designérů

2024
Výrobce roku
Sklárna Harrachov
kolekce Honey, Hush a Dot (LLEV)
kolekce Honey, Hush a Dot (LLEV)
kolekce Honey, Hush a Dot (LLEV)
 
kolekce Honey, Hush a Dot (LLEV)
 

I když rodinná sklárna v Harrachově funguje nepřetržitě už tři sta třináct let – a je tedy nejstarším nepřetržitě fungujícím sklářským provozem u nás – minulý rok na sebe za posledních několik dekád upozornila nejvíce. Rodina Novosadů, která sklárnu vede od roku 1993, totiž do svých řad přizvala zkušené designéry Marcela a Evu Mochalovi ze studia LLEV. Stali se místními Head of Design a za úkol dostali oprášit pozapomenuté jméno sklárny a etablovat na českém trhu jméno provozu, který se do té doby zaměřoval téměř výhradně na zakázkovou výrobu pro zahraniční klienty, zejména ty z Itálie, Francie nebo Německa. Důvod, proč se současný ředitel a majitel sklárny Petr Novosad rozhodl do svých řad přizvat designérskou posilu, je fakt, že chce posílit vlastní in-house produkci a dostat sklo z harrachovské sklárny zpět na české stoly. 

Designérský tandem, který v minulosti spojil jméno s výrobci jako Jika nebo Lasvit, nejprve pro Sklárnu Harrachov oprášil archivní kolekce. Některé z nich – například ty od Milana Meteláka a Ivany Müllerové – dostali pod kreativním dohledem studia LLEV moderní kabát a současnější tvarosloví. Duo v rámci spolupráce přineslo na stůl i vlastní autorské kolekce: Hush, Dot a Honey. Za ně si z Designbloku odneslo Cenu za impakt a nominaci v kategorii Nejlepší novinka výrobce (za soubor Honey). Harrachovští Head of Design postavili novou vizuální a výrobní identitu značky na třech pilířích: barevném sklu, odkazu k ruční výrobě a inovaci. Všechny z nich se do nových kolekcí propisují – sada Honey například pracuje s netradičně tvarovaným dýnkem, tvarem skla, které by nešlo vyrobit jinak než ručně, a sklovinou v barvě topazu.

Pro českého zákazníka znovuzrozená Sklárna Harrachov se však nechce soustředit jen na tuzemsko. V tomto roce chystá prezentaci v Tokiu, následovat by měla účast na Expu v japonské Ósace, objevit by se měla i na veletrhu Ambiente ve Frankfurtu, a v plánu je i pop-upová prezentace na milánském Salone del Mobile.

Petra Cieslar

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.