CGD23

Databáze designérů

2023
1
Výrobce roku
Moser
kolekce váz a nápojového skla Duše lesa (Jan Plecháč)
kolekce váz a nápojového skla Duše lesa (Jan Plecháč)
kolekce váz a nápojového skla Duše lesa (Jan Plecháč)
 

Za více než sto šedesát let své existence se Moser stal symbolem stability a vysoké kvality. Vyprofiloval se v důvěryhodnou značku pro konzervativnější zákazníky, kteří si potrpí na tradici, dokonalost a také status, který její vázy za šestimístné sumy doprovází. Moser v mnohém sázející na historii ale zvousatěl, a tak nastal čas posunout jej blíž k současným zákazníkům a pustit mladou krev do žil. Ta proudí a tepe v nové kolekci Duše lesa, kterou Moser představil na minulém Designbloku a ztělesňuje budoucí směřování značky.

Před dvěma lety si Moser vybral jako kreativního ředitele Jana Plecháče, nositele několika ocenění Czech Grand Design a autora návrhů pro světové výrobce jako jsou dánský Menu, italský Cappellini nebo čeští Bomma i Lasvit. A chtělo se od něj jediné – z tradiční české sklárny vybudovat sebevědomý moderní brand a narýsovat jí vizi budoucnosti. Volba neortodoxního, experimentujícího a originálního designéra se ukázala jako odvážný krok, ale rozhodně tím správným směrem. Jan Plecháč se úkolu chopil s ohromnou energií a zároveň zodpovědností vůči značce. Jako archeolog se ponořil hluboko do minulosti a začal odkrývat a vytěžovat vrstvy historie, aby odhalil esenci značky skrytou pod směsicí různorodých kolekcí především z posledních desítek let. Právě na ní začal Moser společně s Plecháčem znovu budovat svou pravou identitu – sebevědomou a vizionářskou. Tenhle archeologický výzkum a ujasňování si přístupů trval tři čtvrtě roku, ale byl nezbytný pro co nejužší spojení nového uměleckého šéfa se sklárnou. Moseru se podařilo najít správného člověka k naplnění a zhmotnění budoucnosti unikátní značky a Jan Plecháč nalezl v Moseru ambiciózní výzvu i dobrého partnera pro svou kreativitu. 

Už první společná kolekce Abbys potvrdila, že to nový umělecký ředitel myslí se značkou vážně. Brutalistická matná váza se fouká z pětadvacetikilové hroudy skla a je symbolem nového směřování sklárny založeného na propojení tradice a současných trendů a přístupů ke sklu i umění. O pár měsíců později na přehlídce Designblok, kde Moser získal ocenění od mezinárodní poroty za Nejlepší instalaci výrobce, představil Jan Plecháč dalších devět nových kolekcí. Každá má svůj příběh, jedinečný design, maskulinní nebo femininní tvarosloví a všechny se navzájem doplňují. Jednou z nich je i Duše lesa, která apeluje na pravé hodnoty, přirozenost, ruční práci. Zintenzivňuje spojení mezi přírodou a člověkem v harmonii přírodních struktur a tvarů, zemitých barev a precizního řemesla. Odhaluje nenápadný půvab v rytmu lupenů šišek, výtrusnic hub, v kůře stromů, ale naznačuje i spojení s moderním uměním v ilustracích Michala Bačáka. Luxus, který je pro Moser typický, se v Duši lesa galantně sklání před archetypální, důvěrně známou krásou, jež jemně uchopí srdce každého z nás a něžně jej zmáčkne. To je cesta, po níž se Moser s Plecháčem vydávají a my chceme jít s nimi.

Michaela Kádnerová

Počet hlasů: 21
Hlasovali:
Andrea Běhounková
Tereza Bruthansová
Tereza Horváthová
Michaela Kádnerová
Iva Knobloch
Tereza Kozlová
Róbert Kováč
Danica Kovářová
Ján Kralovič
Francois Leblanc di Cicilia
Jiří Macek
Gabriela Marešová
Gilles Massé
Kristýna Mazánková
Anna Nosková
Alena Řezníčková
Eva Slunečková
Vladan Šír
Pavel Turek
Jana Vinšová
Jana Zielinski
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.