CGD

Nominace a vítězové

2024
Módní designér/ka roku
LAFORMELA
CAMPAIGN FILM MAINLINE 24 ⁠a kolekce MAINLINE 24/25
CAMPAIGN FILM MAINLINE 24 ⁠a kolekce MAINLINE 24/25
CAMPAIGN FILM MAINLINE 24 ⁠a kolekce MAINLINE 24/25
 
CAMPAIGN FILM MAINLINE 24 ⁠a kolekce MAINLINE 24/25
 

Než se vydáš dál, musíš projít všechno, co jsi dosud stvořil, a podívat se na to novýma očima. Pro značku LAFORMELA byl uplynulý rok bilanční. A to nejen v rámci kolekcí MAINLINE 24 a MAINLINE 24/25, ale také v redefinování vnitřní struktury firmy, kreativního procesu i vyhlídek na vlastní budoucnost. 

Náznak změny se rýsoval už v letní kolekci, která obsahovala přes dvacet „looků“ sestavených z variabilního počtu svršků, a která odkazovala na bojovnost a chuť vyrazit vpřed. Prázdninová kolekce se vším všudy (byla plná ramenatých siluet a transparentnosti) v sobě nesla chuť po něčem novém, větším. Miroslava Kohutiarová a Antonín Soukup se spojili se Stink Films Prague a režisérem Jaroslavem Moravcem, aby za podpory Francescy Kolowrat představili MAINLINE 24 jiným způsobem. Stejně jako tomu bylo za pandemie, kdy všechny módní domy kvůli striktním zdravotním opatřením představovaly své kolekce prostřednictvím velkolepých filmů, zvolila LAFORMELA audiovizuální médium místo přehlídky. 

Proč ale teď? Film je formát, ve kterém si můžete diktovat sebemenší detaily a držíte dohled nad každým fragmentem i distribucí obsahu. Definujete, co a jak chcete říkat, a zároveň zažíváte jistý „aha moment“. Jako tvůrce oděvu jste v nečekaně intimním propojení se svou tvorbou. Při sledování nekonečného množství záběrů na monitoru, při práci ve filmovém studiu a v obrazové postprodukci, vidíte všechny nuance pohybu, vidíte nepřesnosti i dokonalost svých střihů, materializujete si pocity z textilních látek. Takový sebezpyt a kolekce pod „mikroskopem“ ve vás něco změní, ať chcete nebo ne. 

Proto se možná velkolepá přehlídka MAINLINE 24/25, která se konala v listopadu 2024 v Nové spirále, jeví z mnoha důvodů jako zlomová. Nejenže byla navrhovaná pro tento konkrétní prostor, byla z ní cítit ryzost toho, co LAFORMELA po třinácti letech existence je a chce být. Z kreativního hlediska (až na pár vyjímek, jako hledání nových forem večerních šatů a nových materiálů) sice spíše jen cizelovala předchozí siluety a používala dokonalejší krejčovské procesy, ale možná právě takové sebezdokonalování je důkazem vyspělosti a odhodlanosti udělat krok dalším směrem. Ať už k malosériové výrobě, objednávkám od zahraničních distributorů nebo k ještě bližší spolupráci s Francescou Kolowrat. Když chcete růst, musíte stavět na pevných základech.

Jan Králíček

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.